250 bailarines de Turkic Platform bailan en Times Square para inaugurar el tiempo de paz entre Turquía y Armenia

Esta semana marca el 100 aniversario del cruento conflicto turco-armenio que se tradujo en un siglo de luchas. Un grupo dedicado a fomentar la paz entre estos dos grupos étnicos orgullosos, Turkic Platform, lo ha celebrado hoy en Times Square con 250 bailarines y cientos de espectadores.
NUEVA YORK, (informazione.it - comunicati stampa - servizi)

250 People Turkic Platform Dancers in Times Square Usher in Peace Era between Turkey and Armenia This week marks the 100th anniversary of the deadly Turkish-Armenian conflict that resulted in a century of strife. A group dedicated to promoting peace between these two proud ethnic groups, Turkic Platform, celebrated today in Times Square with 250 dancers and hundreds of spectators looking on. There are approximately 350,000 Turkish-Americans and 386,000 Armenian-Americans living in the U.S., with the New York metropolitan area being its population and cultural center. (Photo: Business Wire)

Hay aproximadamente 350.000 turco-americanos y 386.000 armenio-americanos viviendo en Estados Unidos, y el área metropolitana de Nueva York es su centro cultural y poblacional.