Porsche Taycan meets the Tesla Model S P100D on the drag strip

CNET ECONOMIA

The Model S, on the other hand, started to slow as the crew continued acceleration tests.

And there may not be a more anticipated comparison in recent times than the Tesla Model S and the Porsche Taycan.

The German reviewer team also found the Taycan Turbo S accelerated more quickly than the Model S P100D, and it could repeat the performance with ease.

These two are pretty evenly matched, and the video shows that until the near end of the drag race, the Porsche starts to pull away. (CNET)

Su altre fonti

Nuova Porsche Taycan 4S: ci piace e non ci piace — Ci piace. La nuova Porsche Taycan 4S, che abbiamo provato sulle strade della California, è il modello entry level della nuova gamma della berlina sportiva a quattro porte con trazione esclusivamente elettrica. (La Gazzetta dello Sport)

Secondo i tester dell’EPA l’autonomia della Porsche Taycan si ferma a 201 miglia, un dato significativamente più basso rispetto alle 280 miglia inizialmente annunciate da Porsche. In generale a lasciare perplessi è il fatto che la Taycan Turbo monti un pacco batterie da 93,4 kWh il che alza il sospetto che non sia stato fatto un buon lavoro di ottimizzazione. (Lega Nerd)

The doors and tailgate on the Tesla, he concluded, were “carelessly put together. Despite having a slower advertised 0-to-60 mph time, the Taycan bested the Model S repeatedly on the show, with the difference between the two vehicles growing more pronounced as testing went on. (Robb Report)